על אמונה יש להתאמן

אמרו חז"ל: אדם עשוי למשמש בכיסו בכל שעה. כיסו של אדם-דהיינו ממונו, המה חייו של האדם. אדם חי על ממונו. ממנו אוכל, ממנו דר בבית, ממנו מתלבש. וכיון שממונו של האדם מהווה לו את חיותו, ממשמש הוא בכיסו בכל שעה.
הגדל

אמונה-מה יש היום יותר ממנה שיכול להוות חיות לאדם?! דור שרבו בו הפורצים והגנבים, שודדי האמונה מצד הכפירה והמינות הסובבת, מצד פורקי עול המצוות המקיפים אותנו, ומצב הצרות הרבות שאינן פוסחות על שום בית. כמה אם כן חייב למשמש אדם באמונתו בכל שעה ושעה, לבדוק פן חדר רוח עמלקי לקירבו המצוין בקירור האמונה, כנאמר "אשר קרך בדרך".

 

וכמו שהיה אומר ה"חפץ חיים" זצ"ל, כי אדם חייב למשמש באמונתו בכל שעה, אחרת ידמה הוא למשל הדולה מים מן הבור בטורח רב ומניחו בחצרו ביום קר-אם לא ימשמש מדי פעם בדלי לראות מצב המים, הרי שפתאום יראה שקפאו המים בדלי באופן שאינם ראויים יהיו לשימוש. כמו כן הבוטח בעצמו ואינו ממשמש באמונתו לבדקה פן הצטננה מעט מעט, הרי שפתאום ימצאנה אצלו קפואה לגמרי.

 

טבועים אנו בבוץ של כפירה ומינות (כלשון החזון איש באגרות) החודרת אלינו מבית ומחוץ. כמה בני טובים מאיתנו מחזיקים כלי תקשורת בביתם, וללא מורא כלל-שומעים דברי פרשנות ופוליטיקה מאנשים הרחוקים מכל זיק יהדות, מרוקנים מכל רגש אמונה, ומוציאים מפיהם ככל אשר יעלה על רוחם דברי מינות המזיקים לשומעם. והלואי היו מדברים דברי כפירה ואפיקורסות להדיא ומגלים לחוץ את אשר בליבם, כי אז היה כל אחד מבין עד כמה יש להיזהר מהם, אלא שלדאבוננו, המצב גרוע יותר בכל שאינם מדברים דברי בלע להדיא ומראים טלפיהם ככשרים, וכביכול אין בליבם כלום ישירות נגד שומרי מצוות, ובכך מצליחים להסיט אנשים טובים ושומעם, ובעצם כל דבריהם דברי כפירה, אחר שרחוקים המה מאומנות ההשגחה, וכל עצמותם הכרזת מרד נגד בורא עולם בסיסמת "כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה".

 

 

 רוצה לקרוא עוד על אמונה ובטחון?

               > זאב עם כבש

               >יסורים מועטים בעולם הזה מנכים יסורים רבים בעולם הבא

               > הליכה בעקבות גדולי הדורות

               > טעם שאין הקב"ה מכזיב את בוטחו אפילו אינו ראוי

               > מבחנים לאמיתות הביטחון

 

 

לכן תפקידנו הוא לאמן את עצמנו מדי פעם, לבחון ולבדוק האם אמונתנו תהא כנה ואמיתית בכל מצב ובכל מקרה שיבוא עלינו?

 

וזו בעצם עצתו הנפלאה של רבנו תם בספר הישר לחשוש לבוא הרעה טרם בואה, ולצייר לעצמו אופנים שונים של ניסיון על האמונה, וישב ויתבונן ויבדוק בעצמו מה היה עושה היום במצב שכזה לולי היה קורה לו כך או כך בגופו או בממונו או בכבודו, בבניו או בשאר בני ביתו וכדומה, מה היה עושה אז וכיצד היה מקבל דין שמים?

 

וכן יצייר נסיונות אמונה קשים מהבאים עליו להמירו על דתו, ויבדוק עצמו האם מוכן הוא ליום קרב. והאסונות הרבים הפוקדים את הכלל, הינם מוסר למחשבה לכל השומעים למען יתבונן מה היה עושה הוא במקרה זה שקורה לחברו.

 

 

 

 

שאל את הרב
דלג על שאל את הרב

שאל את הרב

 

 

 כאן תוכל להפנות לרב את שאלתך, הרב ישתדל לענות בהקדם האפשרי.
התשובות נשלחות ישירות למייל השואל. לשליחה יש למלא את הטופס המופיע כאן:

*
רשימת תפוצה


 

מאמרים חדשים
דלג על מאמרים חדשים

מאמרים חדשים

     

 

הצחוק יפה לבריאות

אז מה, זהו? יותר אסור לצחוק? תשובה עפ"י ההלכה

 


    

 הוראות יצרן 

האם זה תקף גם ביחס לחיינו? קרא את ההוראות!


   

 

מחפשים סגולות? 

שלשה ספורים, סגולה אחת! אף פעם לא יזיק לדעת!


    מבחן בגרות

היכן נמצאת הבגרות האמיתית? אקטואלי להיום


   

חשיבות עניית אמן

אז שכחתי לענות אמן. מה כבר קרה? כנסו ותקראו ספור

עבור לתוכן העמוד