ליאור נחום מירושלים סיפר לנו

בתקופה זו נקשרתי מאוד ללימוד הגמרא, והרגשתי שמצאתי את מקומי. הייתי לוקח איתי כל ערב את הגמרא הביתה, וממשיך ללמוד במרץ עד השעות המאוחרות. לפעמים הייתי מתקשר מאוחר בלילה לרב שלי, שיסביר לי קטע שלא הבנתי בגמרא...
הגדל

 

"גדלתי בבית בו שמרו על קדושת השבת באופן סמלי ביותר, וחונכתי בביה"ס סליקסברג בשכונת ארמון הנציב בירושלים, בו לומדים כ-1500 תלמידים. בכל שנותיי שם לא התבלטתי מעבר לסטנדרט המקובל, הייתי תלמיד שחי עם סדר ומשמעת עצמית.

 

"לפני כשנתיים נזרעו ניצני המהפך, לאחר שאחותי הגדולה החלה להתקרב ליהדות ובעקבותיה התחלתי גם להתעניין בזה. במקביל ביקרתי מספר פעמים בבית הכנסת השכונתי ויצרתי קשר עם הרב שמוסר שיעורים במקום.

 

"חלף מעט זמן, וככל שנחשפתי יותר ליהדות ולתורה, חשתי בריקנות הממלאת את חיי ובחוסר התכלית שתמיד הרגשתי וסבלתי מאד מכך. בשלב מסוים הסקתי כי יהיה טוב יותר עבורי ללמוד במסגרת שמתאימה לגיל ולמצב שלי.

 

הרב שהייתי עמו בקשר הפנה אותי אל הרב חיים גולדברג מארגון "אחינו", אך כל המפגשים שלי בנושא התקיימו ב'מחתרת', מאחר וקינן בי פחד נורא שמא ייודע שאני מתקרב ליהדות.

 

"דווקא מבני משפחתי פחות חששתי, מכיוון שיש בקרבם אהדה לדת. מהם. במפגשים עם הרב חיים גולדברג הוא הבעיר בי את הניצוץ היהודי והביא אותי ללמוד בישיבת מיר, עם בחור מבוגר, שלימד אותי הלכה ומשניות. הייתי מגיע לישיבה בפחד, שאף אחד לא ידע על כך. לאחר כמה ימים הפגיש אותי הרב גולדברג עם הרב מרדכי, שהביע את התפעלותו הרבה למראה נער בן 13 שכל כך שואף ללמוד ולהכיר את היהדות.

 

"באותה הפגישה הוא העלה את הרעיון לפתוח מסגרת שיעורים לנערים כמוני שרוצים להתקרב ולהכיר את היהדות. תוך זמן קצר ייסד ארגון 'אחינו' מסגרת כזו, כששלושה בחורים יחד איתי היינו לגרעין הראשון. במקום נמסרו שיעורים בעיון ושיחות מוסר, והיה גם לימוד בחברותות עם אברכים. מאוד אהבנו להגיע לשם, וזה היה ממש הבית השני שלנו.

 

"צריך להבין, שבמשך כל אותה התקופה המשכתי בלימודים הרגילים בבית הספר, וחייתי בזהות כפולה. הלימוד במסגרת של 'אחינו' התקיים בחשאי, מחשש לזלזולם של חברים.

 

בתקופה זו נקשרתי מאוד ללימוד הגמרא, והרגשתי שמצאתי את מקומי. הייתי לוקח איתי כל ערב את הגמרא הביתה, וממשיך ללמוד במרץ עד השעות המאוחרות. לפעמים הייתי מתקשר מאוחר בלילה לרב שלי, שיסביר לי קטע שלא הבנתי בגמרא.

 

"פעילי 'אחינו' כיונו אותי בתשומת לב רבה והתאימו לי במינון המדויק ובהדרגה הנכונה את הקצב של הכניסה לעולם היהדות, כשהם כל הזמן מדגישים שבאף שלב איני נוקט בצעד בלתי הפיך ותמיד ניתן לחזור בחזרה. לכן הרגשתי יציב מאוד ובטוח, ושצוות שלם מלוה אותנו כל הזמן. ריגש אותנו במיוחד שהמנהל שכל כך עסוק, הרב מרדכי, התעניין כל יום במצב שלנו. אם תרצו, זו הייתה תחילתן המוצלחת של 'בתי החיזוק', ואני חש זכות גדולה על כך שהייתי מהמייסדים.

 

"לאחר תקופה של התקרבות ליהדות הגיע החופש הגדול, ואז הרגשתי בשל ומשוחרר יותר לספר לחברים על התהליך, כשאיני מוקף בלמעלה מאלף תלמידים בביה"ס. תגובות החברים הפתיעו אותי במידת החיוביות שלהם. מכיוון שהייתי תלמיד חברותי, למהלך הייתה השפעה ישירה על חברים אחרים שגם הם הביעו את רצונם להתעניין ולהתקרב ליהדות.

 

"היום אני כבר הולך עם ציציות בחוץ ובקרוב אני מתחיל בע"ה ללבוש חליפה", מסכם הנער את המהפך ומציין את הסיוע שהוא מקבל כל העת מ'אחינו', הכולל פריטי לבוש, נסיעות וכדו'.

 

כיצד הגיבו הוריך בסופו של התהליך?

 

היה קושי מסוים בהשלמה עם הויתור על לימודי הבגרויות, אך לאחר שפעיל 'אחינו' ביקר בביתנו מסר פעמים והסביר להם את אחריות הצעד בו נוקט בנם, הם נתנו את ידם לכניסתו לישיבה קדושה.

 

אתה מתגעגע לפעמים לעבר שלך?

 

"ההפך הגמור, אני רק בוכה על שלוש עשרה שנים שלא הכרתי את הדרך המיוחדת הזאת. אני לא חלמתי שתוך זמן של פחות משנה אני אהפוך לאדם כ"כ מאושר. בסופו של דבר אני מקווה שגם הורי יצעדו בעקבותיי, וכבר כיום אני רואה שינוי בבית והתקרבות מסוימת ליהדות".

 

 

 

שאל את הרב
דלג על שאל את הרב

שאל את הרב

 

 

 כאן תוכל להפנות לרב את שאלתך, הרב ישתדל לענות בהקדם האפשרי.
התשובות נשלחות ישירות למייל השואל. לשליחה יש למלא את הטופס המופיע כאן:

*
רשימת תפוצה


 

מאמרים חדשים
דלג על מאמרים חדשים

מאמרים חדשים

     

 

הצחוק יפה לבריאות

אז מה, זהו? יותר אסור לצחוק? תשובה עפ"י ההלכה

 


    

 הוראות יצרן 

האם זה תקף גם ביחס לחיינו? קרא את ההוראות!


   

 

מחפשים סגולות? 

שלשה ספורים, סגולה אחת! אף פעם לא יזיק לדעת!


    מבחן בגרות

היכן נמצאת הבגרות האמיתית? אקטואלי להיום


   

חשיבות עניית אמן

אז שכחתי לענות אמן. מה כבר קרה? כנסו ותקראו ספור

עבור לתוכן העמוד