הבשורה בהקמת "הישיבה לצעירים"

1/05/2010
הגדל

אנו מבקשים לשמוע ממכם קצת על התנהלות הישיבה. אנו עומדים לקראת סיום ימי הרישום לישיבות, איך מסכמים בישיבה את תקופת הרישום? והאם רואים הבדל בין שנה זו לשנים קודמות'?

אין ספק שמרגישים הבדל. בשנים הקודמות עוד היינו במצב שצריך לספר על הבשורה שבהקמת הישיבה, היום התלמידים שלנו הם בעצם הרשמים שלנו, מורים מנהלים ופעילים שרואים את התלמידים שבעצם הם לא האמינו שיחזיקו מעמד חודש אחד, מסיימים שיעור ג', מסיימים שיעור ב', ושיעור א' כמו בני תורה עם שאיפות להצליח בישיבות הגדולות, המורים רודפים אחרינו.


הזכרת בדבריך את המילה "בשורה" מה בעצם הבשורה?

ברשותך אספר בקצרה על מה שקדם להקמת הישיבה, כפי שידוע לך כבר למעלה מעשור שארגון 'אחינו' עוסק ברישום תלמידים מביה"ס תורניים לישיבות הקדושות ואף בליווי צמוד לתלמידים בתוך הישיבות עצמן, עם השנים והגידול במספר התלמידים בביה"ס התורניים נוצר הצורך במציאת מסגרת המשך עבורם בדרך הישיבות הקדושות, לכך נתבקש נשיא 'אחינו' הרב דוד הופשטטר שליט"א ע"י מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א להקים ישיבה מיוחדת עבור תלמידים אלו.

 

ומדוע שלא ישתלבו במסגרות הקיימות?

צריך להבין מה זה "תורני" כדי לענות על שאלה זו. לרוב מדובר במשפחות שהרמה הרוחנית בהם חלשה מאוד שבס"ד הצליחו פעילי הקירוב להעביר את הילדים למוסד תורני.

 

הישיבות לעומת זאת ברובם מיועדות לתלמידים יותר מבוססים מבחינה רוחנית, וכתוצאה מכך על התלמיד התורני מוטלת חובה לצמצם פערים במהירות רבה הרבה מעבר למסוגלות שלו,

 

ישנם תלמידים שיכלו לצמוח לגדולי תורה, אלא שהלחץ, הפערים והחיכוך, גרמו להם לנשור מעולם הישיבות. עבורם כדי שלא יחושו כנטע זר בתוך הישיבה הוקמה הישיבה בה יוכלו להתמקד בהתעלות בתורה וביראת שמים ובריכוך המשברים האופייניים לתלמידים מרקע תורני.

 

אולי תוכלו לפרט יותר?

אספר לך סיפור, תלמיד בישיבה אשר ביום הראשון ישב בעיניים דומעות והודיע שהוא לא מסוגל להישאר וברח, שלחנו לביתו את הפעיל שהביא אותו לישיבה, שיחזיר אותו לישיבה. כעבור יום הוא שוב בדמעות והודיע שהוא עוזב, ושוב למחרת הוא חזר, כך כמה וכמה פעמים, אנו חיכינו בסבלנות, כי אנו בנויים להתמודדויות מסוג זה, כיום הבחור הזה הוא המצוין שבישיבה, ואין לי ספק שהוא עתיד להיות גדול בישראל.

 

מקום שאין לו את הסבלנות והמטרה שלשמה הוקמה הישיבה שלנו לא היו מוכנים להחזיק בחור במצב כזה, היו מודיעים לו או שאתה כאן או שלא, וכנראה היו מפסידים אותו, הישיבה שלנו במקרה הזה בלי ספק הרוויחה עבור כלל ישראל גדול בתורה.

 

איך מתמודדים עם בחור בראשית דרכו הוא מתגעגע למחשב ולכל שאר 'מרעין בישין' שהיה מורגל בהם בביתו?

תראה כל תלמיד הרי בא ממסגרת לימודית וגם שם הוא רגיל להתנתק מכל אותם דברים, העבודה שלנו היא לעשות בשבילו את השעות הארוכות של הישיבה לשעות מתוקות...

ובשביל זה יש לנו נוסף לכל הסדרים סדר שלפי דעתי זה כמו ה'סוכרייה' של הבחורים, סדר שלישי בו הם לומדים עם אברכים "פרטיים".

 

אברך לכל בחור?

בשיעור א' זה ממש חובה וכמעט הצלת נפשות ולא חוסכים בדברים כאלו.

 

'הצלת נפשות' האם זו לא הגזמה?

ממש לא, הרי אין בחור ואפי' יהיה המצוין שבישיבה המובחרת ביותר שאינו עובר משברים כאלו ואחרים יחד עם קשי ההסתגלות והריחוק מהבית, האברך הצמוד מהווה משענת ותמיכה לאותו נער שלפחות בתחילה החיבור שלו לישיבה הוא לא טבעי, יש לו מישהו שעוזר לו להבין את הגמרא והוא שם רק בשבילו אפשר לדבר איתו על הכל, והכי חשוב לבחור התחושה וההרגשה שהוא כאן רק בשבילי.

 

על השולחן מונחים טפסי רישום רבים והטלפונים ברקע עוסקים אף הם בנושא הרישום אנו מבקשים לעסוק בנושא

 

נחזור ברשותך להווה, הימים ימי הרישום לישיבות נדבר במספרים כמה נרשמו לישיבה?

יש לנו בכל שיעור כ 30 תלמידים, ולמעשה הביקוש הוא עצום עד עתה באו להירשם השנה נכון לעכשיו מעל 150 תלמידים והם מתמודדים על 30 מקומות.

 

מדוע רק 30 מקומות, האם אין מקום להרחיב את השורות?

תראה, אנחנו כאן להצלת נפשות באמת. זה מאוד מכובד שיש לך המוני תלמידים, אבל להציל אתה צריך לדעת למה אתה מסוגל אנחנו חושבים שאם נגדיל את הכמות זה יהיה על חשבון האיכות של הנתינה שלנו.

 

לא קורה שאתה מקבל תלמיד ומתברר בסוף שזה מקח טעות?

בשביל זה כל בחור עובר שני מבחנים, צוות הרבנים כשבראשם המשגיח הרב יעקב הורביץ שליט"א הינו מאוד מנוסה ויודע מה ומי מתאים לישיבה.

 

ובנוסף לכך: כפי שידוע לך ארגון 'אחינו' פעיל במשך כל ימות השנה בביה"ס התורניים כדי לכוון ולעודד את התלמידים להמשיך בסוף כיתה ח' לישיבות הקדושות והם יודעים במקצועיות רבה להתאים לכל תלמיד את המסגרת המתאימה לו, כך שכבר לפני המבחנים יש לנו מיון ראשוני...

 

מי באמת ראוי למסגרת שלכם?

כל תלמיד אשר ברור לו כי הוא רוצה ללמוד וברור לפעיל שלו שבמסגרות הרגילות הוא יתחכך, אנחנו כאן בשבילו, לא באנו במקום הישיבות הקיימות, אנו רוצים לתת מענה שלא היה קיים עד היום.

 

איך נבנתה התוכנית המיוחדת של הישיבה לטיפול בתלמידים ?

צוות הישיבה הוא מנוסה מאוד בטיפול בתלמידים חלק כיהנו כרמ"ים בישיבות שונות וחלק פיעלו שנים רבות עם בני הנוער בבתי הספר התורניים אין ספק שיותר קל לך עם הורים כאשר היית שותף לספיקות של הורים מרקע דומה, והרבה יותר קל להבין בחור כאשר ליווית בעבר בחורים דומים, וחווית יחד עמם את הקשיים והמשברים שמאפיינים את הכניסה וההסתגלות לישיבה.

 

ולסיום "תדע לך שיש לישיבה סייעתא דשמיא לא רגילה, ואין לי ספק שזה בגלל שכל העוסקים בעניין פועלים מתוך רצון עז רק להרבות כבוד שמים, ומתוך כך הצלחתינו רבה".

שאל את הרב
דלג על שאל את הרב

שאל את הרב

 

 

 כאן תוכל להפנות לרב את שאלתך, הרב ישתדל לענות בהקדם האפשרי.
התשובות נשלחות ישירות למייל השואל. לשליחה יש למלא את הטופס המופיע כאן:

*
רשימת תפוצה


 

מאמרים חדשים
דלג על מאמרים חדשים

מאמרים חדשים

     

 

הצחוק יפה לבריאות

אז מה, זהו? יותר אסור לצחוק? תשובה עפ"י ההלכה

 


    

 הוראות יצרן 

האם זה תקף גם ביחס לחיינו? קרא את ההוראות!


   

 

מחפשים סגולות? 

שלשה ספורים, סגולה אחת! אף פעם לא יזיק לדעת!


    מבחן בגרות

היכן נמצאת הבגרות האמיתית? אקטואלי להיום


   

חשיבות עניית אמן

אז שכחתי לענות אמן. מה כבר קרה? כנסו ותקראו ספור

עבור לתוכן העמוד